Plan de actiune Covid

PLAN DE ACTIUNE CU SCOP IN PREVENIREA CAZURILOR DE COVID-19, GESTIONAREA EFICIENTA A ACESTORA SI ATENUAREA IMPACTULUI IN RANDUL CLIENTILOR SI AL PERSONALULUI

Masurile cuprinse in planul de actiune se vor actualiza cu actele normative in vigoare emise de autoritatile competente la data producerii eventualului incident.

A. Optimizarea comunicarii intre conducere si personal
Instruirea si informarea lucratorilor referitor la masurile ce trebuie luate in cazul in care in unitate este depistata o persoana simptomatica.
1. In cazul in care se va depista o persoana simptomatica, acesta va ramane izolata in camera in care este cazata si concomitent se va anunta DSP Valcea pentru luarea masurilor necesare. Daca persoana simptomatica este insotita de alte persoane, deasemenea vor fi izolati si contactii directi.
2. Personalul va fi instruit sa furnizeze rapid informatii cu privire la orice incident care poate aparea in complexul turistic.

B. Optimizarea comunicarii intre conducere si client
1. Afișarea pe site-ul companiei a măsurilor comunicate de Ministerul Sănătății pentru prevenirea infecțiilor cu CORONAVIRUS COVID – 19.
(http://www.ms.ro/recomandari-privind-conduita-sociala-responsabila-in-prevenirea-raspandirii-coronavirus-covid-19/)
2. Afisarea pe site-ul companiei si la receptia de la intrarea in pensiune/SPA a numarului de TELVERDE pentru solicitarea de informatii legate de COVID – 19.
(TELVERDE #COVID-2019: 0800 800 358)
3. Instiintarea clientilor pe site-ul companiei despre avertismentul ca in cazul in care au calatorit in tari sau zone cu trasmitere ridicata de COVID-19 in ultimele 14 zile, li se va anula rezervarea.
4. Obligativitatea clientilor de a completa la sosire o declaratie pe proprie raspundere prin care isi asuma faptul ca nu prezinta simptome ale infectiei, nu au avut contact cu persoane infectate si nici nu au vizitat tari sau zone cu risc ridicat de infectare.
5. Proiectarea pe monitoarele din incinta a unor videoclipuri cu titlu informativ in scopul prevenirii infectiei cu COVID-19.
6. Afisarea in incinta intregului complex turistic a posterelor informative in scopul cresterii impactului mesajelor cheie in randul oaspetilor.
7. Oaspetii vor avea disponibile in mapele din camera pliante informative ce contin masuri de preventie COVID-19.
8. Personalul propriu este in masura sa informeze oaspetii cu privire la masurile preventive ce pot fi aplicate de catre client (trusa medicala la receptie, servicii medicale si farmaceutice disponibile in zona).
9. In cadrul instruirii periodice lunare pe linie de SSM, intregul personal este instruit cu privire la riscul de infectare cu COVID-19 si la masurile preventive de combatere a infestarii, astfel incat sa isi poata indeplini sarcinile de serviciu in conditii de siguranta sis a previna o posibila trasmitere a COVID-19 in cadrul unitatii.

C. Politica de ocupare a camerelor privind persoanele insotitoare, in situatia in care exista un caz suspect de COVID-19
Potrivit Institutului National de Sanatate Publica, cazul suspect de coronavirus este:
* pacientul cu infecţie respiratorie acută – debut brusc al cel puţin uneia dintre următoarele: tuse, febră, scurtarea respiraţiei (creşterea frecvenţei respiratorii), fără o altă etiologie care să explice pe deplin tabloul clinic şi cu istoric de călătorie sau şedere într-o ţară/regiune cu transmitere comunitară, în perioada de 14 zile anterioare datei debutului;
* pacientul cu infecţie respiratorie acută şi care s-a aflat în contact apropiat cu un caz confirmat cu COVID-19 în perioada de 14 zile anterioare datei debutului;
* pacientul cu infecţie respiratorie acută severă (SARI) – febră sau istoric de febră, tuse şi scurtarea respiraţiei (creşterea frecvenţei respiratorii), care necesită spitalizare peste noapte şi fără altă etiologie care să explice pe deplin tabloul clinic.
Contactul apropiat este definit ca:
* persoana care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu un pacient cu COVID-19;
* persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână neurmată de igiena mâinilor);
* persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănuşă);
* persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi pe o durată de peste 15 minute;
* persoana care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sala de clasă, sala de şedinţe, sala de aşteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m;
* persoana din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient cu COVID-19 sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient cu COVID-19, fără portul corect al echipamentului de protecţie;
* persoana care a avut contact în avion cu un caz de COVID-19 şi care a stat pe unul din cele 2 rânduri în orice direcţie faţă de caz, persoane care au călătorit împreună cu cazul sau care i-au acordat îngrijire în avion, membri ai echipajului care au servit în zona în care s-a aflat cazul. Dacă severitatea simptomelor sau deplasarea cazului în avion indică o expunere mai extinsă, vor fi consideraţi contacţi apropiaţi toţi pasagerii din zona respectivă din avion sau chiar toţi pasagerii din avion.
Caz confirmat este persoana cu confirmare în laborator a infecţiei cu SARS-CoV-2, indiferent de semnele şi simptomele clinice.
Pentru astfel de cazuri, personalul va lua urmatoarele masuri:

In cazul in care se va depista o persoana simptomatica, acesta va ramane izolata in camera in care este cazata si concomitent se va anunta DSP Valcea pentru luarea masurilor necesare. Daca persoana simptomatica este insotita de alte persoane, deasemenea vor fi izolati si contactii directi.

D. Trusa medicala
In cadrul receptiei exista o trusa medicala pentru acordarea primului ajutor si o trusa medicala ce va fi pusa la dispozitia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte de COVID-19. Trusa contine urmatoarele:
– dezinfectant/servetele cu efect antibacterian pentru curatarea suprafetelor (servetele);
– masti pentru fata/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protectie).
– manusi (de unica folosinta);
– sort de protectie (de unica folosinta);
– halat medical lung sau combinezon cu maneci lungi;
– sac de unica folosinta pentru deseuri (pericol biologic).

E. Promovarea masurilor de distantare sociala si igiena
1. Distantarea sociala presupune abtinerea de la imbratisare, pupat sau strangerea mainilor in cadrul interactiunilor cu oaspetii, dar si cu personalul. Aceasta presupune mentinerea unei distante de cel putin 2 m si evitarea oricarei persoane care tuseste sau stranuta.
2. Sezlongurile si mese din incinta complexului turistic sunt plasate la distante de cel putin 2 m, maxim 4 persoane/masa. Dupa fiecare folosire, acestea vor fi dezinfectate.
3. In saunele mari va fi admisa prezenta a maxim 2 persoane concomitent, iar in cazul saunelor mici va fi permis accesul unei singure persoane. Se va face exceptie in cazul membrilor aceleeasi familii. Dupa fiecare folosire, acestea vor fi igienizate.
4. Igiena mainilor inseamna spalarea mainilor in mod regulat si riguros cu apa si sapun si dezinfectia cu un dezinfectant de maini pe baza de alcool. Se recomanda dezinfectarea mainilor dupa orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspetii. La toalete vor fi postate afise sugestive cu modul corect de igienizare a mainilor. Se va evita atingerea ochilor, nasului si a gurii cu mainile neigienizate.
5. Igiena respiratorie inseamna acoperirea gurii si a nasului cu pliul cotului sau cu un servetel, atunci cand cineva tuseste sau stranuta. Servetelul utilizat trebuie aruncat imediat intr-un cos de gunoi cu capac.

F. Monitorizarea oaspetilor din unitate
1. Zilnic, la receptia unitatii, tuturor persoanelor li se va face triajul epidemiologic, iar in cazul in care o persoana va inregistra o temperatura mai mare de 37,3⁰C sau va prezenta dificultati respiratorii, aceasta va fi izolata in camera in care este cazata si concomitent se va anunta DSP Valcea pentru luarea masurilor necesare. Daca persoana simptomatica este insotita de alte persoane, deasemenea vor fi izolati si contactii directi.
2. In cazul in care societatea va fi instiintata despre un caz pozitiv de COVID-19 in urma decazarii, in baza datelor din declaratiile pe proprie raspundere, vor fi contactate si instiintate toate persoanele care au avut contact direct cu persoana respectiva.

G. Inregistrarea incidentelelor
La receptie va exista un registru in care vor fi consemnate toate incidentele relevante constatate. Personalul de la receptie trebuie sa inregistreze toate incidentele relevante pe care le constata, cum ar fi cererile pentru consultatii medicale. Aceste informatii vor ajuta oaspetii, prin: recomandari adecvate, facilitarea depistarii din timp si gestionarea rapida a cazurilor suspectate, impreuna cu autoritatile sanitare locale. Personalul de la receptie trebuie sa aiba o abordare discreta in privinta acestor informatii si ar trebui sa asigure faptul ca doar conducerea si serviciile medicale vor evalua situatia si vor lua deciziile corespunzatoare.

H. Serviciile tehnice si de mentenanta asigurate
Saptamanal se va face inventarul necesarului materialelor igienizante, astfel in cat sa nu existe riscul de a nu fi acoperit necesarul zilnic atat pentru oaspeti cat si pentru personal.